Plåtning – Textile Fashion Center

Foto: Henrik Bengtsson, Imaginara Fotographia 

Jag tänker ofta på vilket privilegium det är att jag dagligen får ha så inspirerande människor runt omkring mig i min omgivning. Som jag kan skratta med, bolla med, och lära av. Henrik är en sådan person. En otroligt rolig, genomsnäll och kreativ människa som jag haft glädjen att känna i flera år. Första gången vi fotade var när han assisterade en plåtning med produktbilder för webshopen Kotyr. Så här såg det ut!

För några veckor sedan satte vi oss i hans lilla studio på Textile Fashion Center i Borås och gick igenom idéer för en ny plåtning. Det är imponerande hur mycket rekvisita, idéer och kreativitet som kan flöda på 18 kvadratmeter. Bilderna ovan tog vi däremot i korridoren utanför studion. Textile Fashion Centers inspirerande miljöer – där toppmodernt möter bevarandet av industri – var perfekt location för den här fotoserien.

Vi fotade även lite porträttbilder. De kommer upp på bloggen nästa vecka! Vill ni se mer av Henriks verk? Klicka här!

Liknande inlägg

Kommentera inlägget här: