Reatips – så får du den bästa shoppingupplevelsen





Nytt i garderoben: Kavaj från Morris, halsband från Topshop och knytblus också från Morris, Fick den av min älskling i julklapp.
Idag var jag en sväng på NK och spanade in deras rea. Hade några idéer i huvudet vad jag ville hitta för det presentkort jag fick av Pontus familj i julklapp. En fin kavaj från Morris har länge varit på önskelistan och idag hittade jag en. Nedsänkt med 30%. Kul! Kavajen är egentligen ljusblå, men det var svårt att få till färgen på bild. Nu hänger den i garderoben tillsammans med pärlhalsbandet som jag också fyndade på rea på Topshop i förra veckan.
Lyckade shoppingfynd kräver lite planering. Det är något jag själv fått erfara. Ibland ångrar man sig för att man spontanköpt något man egentligen inte behöver. Ibland ger man upp och så blir man påmind när man kommer hem. "Det där skulle jag ju ha letat efter".
Här kommer lite tips för att nå den bästa shoppingupplevelsen – innan du ger dig ut i reakaoset:
Tänk efter innan – vad behöver jag?
Strukturera upp och planera shoppingen innan du ger dig ut. På så vis blir shoppingen målinriktad. Den blir också mer ekonomisk eftersom du slipper komma hem med plagg du egentligen inte skulle ha.
Köp bara plagget om du hade köpt det till ordinariepris
Rubriken säger sig självt. Du vet att du har gjort ett fynd om du suktade efter plagget innan det var på rea.
Tänk investering
Basplagg som linnen i bra kvalitet, skjortor, kashmirtröjor, kavajer och jeans – kort och gott plagg som du behöver i garderoben – är perfekt att leta efter på rea. 
Kolla öppet köp och bytesrätt innan du drar kortet
Vissa butiker har valt att inte ens ha bytesrätt på reavaror. Jobbigt att hamna i den fällan om man ändrar sig. Kolla alltid innan du handlar.
Lycka till med reashoppingen!

Liknande inlägg

Silvia Von Lila:

Snyggt

http://vonlila.se

Kommentera inlägget här: