Inget vete och socker på hela veckan

Som ni kanske redan vet försöker jag följa en ganska så strikt diet, för magens skull. Men nu runt jul och framåt har jag inte tänkt på det alls. Resultatet blandat med lite januaristress är ett ordentligt illamående. Så nu är det dags att vara väldigt sparsam när det gäller spannmål och socker. Just den kombinationen är förödande. Mjölk tycker jag funkar helt ok men överdriver lite för att få effekt och kör på mandelmjölk och kokosmjölk nu igen.
Den här veckan har jag ingen aptit alls. Gjorde en chiapudding igår men den blev inte riktigt som jag tänkt mig. Hade i kokosmjölk och smaken tog alldeles för mycket överhand. 
Någon där ute som sitter på ett jättebra recept på hur man gör god chiapudding? Bring it!

Liknande inlägg

Johanna Unger:

Jag brukar göra på osötad mandel- eller cashewnötsmjölk och smaksätta med vanilj :)

Svar: Åh, tack för tipset Johanna! :) Kan tänka mig att mandelsmaken blir godare och mer len än kokos.
maddesmode.webblogg.se

Kommentera inlägget här: