3 starka skäl - därför skrotar jag de korta, tighta fodralen




Outfit från två helger sedan: klänning Lindex.
Har under senare tid när jag kollat på fodralklänningar/fodralkjolar insett att jag undermedvetet endast kollar på de som är aningen längre. Menar inte att det alltid ska vara knälångt och behöva vara mesigt, men fortfarande längre än att den slutar precis nedanför rumpan. Varför? Jag har kommit fram till några slutsater:
1. Jag är inte 15 längre.
- inte gammal heller. Men det för bara tankarna till jobbig tonårsperiod där man trodde att ju kortare desto snyggare.
2. Man ser kvinnligare ut.
Formerna kommer till sin rätt. Jag har i princip inga former och bär jag för kort fodralklänning/kjol ser jag bara fyrkantig ut. Med lite mer längd så ser man längre och ståtligare ut, dessutom. Min kompis Emelie för att nämna exempel bar upp ett svart lite längre fodral sjukt bra i somras.
3. Våga vägra jobbiga utekvällar..
..som går åt till att gå och dra ner kjolen hela tiden. Det känns alltid så rätt när man står och kollar sig i hallspegeln, och man ignorerar det faktum att man innerst inne vet -man kommer ångra sig sen. Det tar verkligen död på kvällen att gå och känna sig obekväm. Med lite längd så tillåts kjolen åka upp utan jobbig katastrof som påföljd. Släpp kontrollen (och våga ta ett glas vin till).
Kortare vippkjolar, raka korta klänningar och till och med vissa korta shorts kan vara skitsnyggt. Men en gång för alla, är det inte dags att skrota korta fodral? De ger fler otjänster än gentjänster enligt min mening.
Love M

Liknande inlägg

Emma & Julia:

Bra skäl där :)

Sandra:

Dessutom ser du riktigt proffesionell ut i den här längden. Så snyggt!

Kommentera inlägget här: