Höstplanering

 
 
1 & 2: Hunkydory, 3: H&M 4: Zara, 5: Acne 6: Zara
Även om jag har svårt att släppa taget om sommaren så är det bara att inse att hösten är på ingång med sina kyliga vindar. Och vad passar inte bättre än att planera hur vi ska klä oss i höst. Jag har en perfekt stickad grå polo från Twist & Tango sedan förra året (påminner om den på bild 4) men kan också tänka mig en lite tunnare att varva med. Här är några favoriter. Färgerna är dova och går i benvitt, sand, ljusgrått och kamel (eller så tjusigt som Zara kallade färgen på bild 4: rån). Ska man investera i en stickad tröja så får man vara beredd på att betala lite mer, kvaliteten är A & O, alla syntetmaterial går bort. Akryl noppar t.ex. direkt. Tycker det är kul att H&M satsar på bättre kvalitet, tröjan på bild 3 är i 100 % kashmir. Ull är också att rekommendera, men jag föredrar att köpa stickat i ull och bomullsblandning då det är mjukare mot huden.
Den stickade tröjan matchar jag gärna med kostymbyxor och ballerinas för pre-autumn känsla.

Liknande inlägg

Hillevi Laurell:

Snyggt upplägg

Kommentera inlägget här: