Fredag



Skulle kunna skriva en hel novell om gårdagen men jag fattar mig kort. Har varit förkyld hela den andra semesterveckan. I förrgår innan jag skulle gå och lägga mig skulle jag bara gå och ta ett glas vatten och när jag hostade till så vek sig hela ryggen, som en fällkniv. Skrek och grät och visste inte vad jag skulle ta mig till, ryggen var låst. Pontus fick bort mig till sängen och jag fick somna med smärtan, kunde inte göra så mycket åt det just då. När jag vaknade kl fem på morgonen för att gå och kissa så kom jag inte upp. Omöjligt. Vi försökte flera gånger på morgonen på alla vis att få upp mig men det gick inte, så efter rådgivning med vårdcentralen fick vi ringa 112. Aldrig i mitt liv behövt (peppar peppar) det innan och det kändes så läskigt och pinsamt på något vis. Kom in på akuten där de fort konstaterade att det var ett ordentligt ryggskott jag fått. Kom till en jättetrevlig sjukgymnast som gav mig bra övningar och idag fick jag bli undersökt igen. Blev sjukskriven en vecka, även  om det inte påverkar så mycket då jag ändå skulle vara ledig till fredag. Bad om att få hostmedicin utskrivet i samma veva, gör så jäkla ont i ryggen när jag hostar.
Efter läkarbesöket idag så försökte jag göra det bästa av den här fredagen. Är betydligt rörligare idag i alla fall. Köpte med mig en kopp kaffe hem, slängde in en croissant i ugnen (himmelskt ihop med philadelphia och apelsinmarmelad) och slängde på en film. Har köpt en sprillans ny dator till skolan, kurslitteratur och en superfin filofax. Myser åt det. 
Love M

Liknande inlägg

Kommentera inlägget här: