Drömmen om Ida Sjöstedt part 2

Kommer ni ihåg det här inlägget?
I fredags tog jag och mamma oss en sväng till Borås för en shoppingrunda. Till mamma då. Jag var ju pank. Vi svängde in på Åhaga och Nelly outlet. För er som inte vet så har Nelly varje sommar en utförsäljning på Åhaga där man verkligen kan fynda. Särskilt sommarklänningar. Det mesta ligger under 500 spänn. Vi går där inne och mamma samlar på sig prylar. Själv tittar jag lite strött bland några ställ och går fram emot ett där det hänger en massa blandade vita klänningar. Hade egentligen inte tänkt att titta där. Hade det varit ett år sedan hade jag granskat klänningarna som den hungriga student jag då var, nu var det inte så värst aktuellt. Men föga anade jag då när jag tog mina steg mot reakaoset, att jag skulle hitta min drömklänning. Drömmen om Ida Sjöstedt skulle bli sann. Det började med att jag såg något välbekant. En vacker krage med spets, bland en massa brunkrämnerkladdade-199-kronors-kap. Jag tittar närmare, får syn på taggen. Det står Ida Sjöstedt på. Den hänger där ensam. Det är min storlek. Den är nedsatt från tvåtusen till sexhundra spänn. Mamma säger att en sån hänger man inte tillbaka. Jag håller med. Provar. "Den måste du köpa" säger mamma. Jag håller med. Köper. och är världens gladaste tjej! 

Liknande inlägg

Emelie:

Åhh, så fin! Vill också ha en ida sjöstedt klänning. Kan du inte försöka blogga lite oftare?

Linda Jungarå:

Åh vilken fin klänning :D

Kommentera inlägget här: