Gästblogg (försenat)


Den här veckan har jag tänkt mycket på Gud och den kristna tron. Jag har svårt att veta var jag står. Jag kan inte säga att jag är djupt troende, men jag tror på att det finns någonting som är större än oss människor. En slags Gud. För mig är inte en tro på Gud någonting man måste bevisa genom att gå i kyrkan varje söndag, läsa bibeln och så vidare. Utan det är att lita på att någon vakar över en, att lita på att man inte är ensam. Det finns en trygghet i att tro på någonting, det är lättare att få en förklaring på sådant som sker av en slump. Men samtidigt så kan tro inte ge mig eller mina närmaste säkerhet. Tron kan inte skydda mot motgångar eller olyckor. Jag ska försöka att inte bli allt för personlig, men jag tycker att det är så himla intressant. Hur olika människor ser på Gud.  Man kan lätt få en knäpp-stämpel om man pratar om Gud och säger att man är kristen. Men det finns så många olika sätt att se på religion, man behöver inte följa den till hundra procent. Hur ser ni på er religion?

Veckans inlägg hamnade ganska högt på seriös-skalan. Inte alls likt mig. Jag hade faktisk lite idetorka inför inlägget, därav förseningen. Men när jag inatt inte kunde sova, kom jag att tänka på allt det här och det föll naturligt att skriva om det. Hoppas ni inte tycker jag verkar vara en tråkigt gammal moraltant som skriver om Gud i en modeblogg. Men som sagt, det är intressant. Ju mer man tänker på det desto mer intressant blir det. Religion påverkar folk så himla mycket, inte sant?

Veckans goda gärning: Tror inte att det blev någon, ska bättra mig!
Veckans citat: ''Kisskiss''  ''Var det en katt?'' - Denna gång var det jag som var dum.
Veckans misstag: Tappade mobilen i handfatet.
Veckans samtalsämne: Vår muntilga redovisning.
Veckans låt: Wake me up before you go go - Wham!
Veckans babe: Vendela, för att vi har så kul tillsammans.
Veckans högsta önskan: Att jag blir bjuden på mat idag.
Veckans cravings: Kladdkaka
Veckans hiss: Läsarantalet på min egen blogg bara ökar, känns oerhört kul!
Veckans diss: Gnuggade hårfönen mot ett blött byxben så den började brinna och smälte!
Veckans tack: Till tjejen som lämnade in min borttappade plånbok och till mina kära klasskamrater som håller koll på mina nycklar åt mig. Tusen tack!

Ännu en vecka har passerat, visst går tiden fort? Det känns inte ens som om söndagsångesten hunnit lägga sig förens den är tillbaka igen. Hoppas iallafall att ni haft en bra vecka och att nästa blir ännu bättre!
All kärlek / Saga

Liknande inlägg

carro:

Kul med gästbloggning :)

Jag är inte troende, men accepterar dem som tror men tycker ändå att vissa religioner är sjuka...

Ida Björck:

svar: jaha okej vad kul :) kram

felicia:

HAHAHHAA hur lyckas man?

Y a m i n a:

Fin bild!

Anonym:

Varsågod =)



jag har också sett mumin sen jag var liten, det är så charmigt :D

Josse:

Det var jag som skrev det där om mumin :)

Karin:

inte sugen på mat? man blir väl hungrig?:)

Tobias:

svar: tack :)



söt tjej på bilden!

Karin:

hhahha läste fel.. läste "att jag blir sugen på mat igen"... men det stod bjuden)

Josse:

Aa, jag var alltid så rädd för morran när jag var liten, hehe :)

Kommentera inlägget här: