Första advent



Söndag. Första advent. Traditioner. Julmarknad som egentligen ingen tycker är direkt roligt, men man går ändå. Tända det där första ljuset och upp med julbelysningen. Klockan är nu 17.25 och min söndag innehöll: Plugg, (äntligen klar med min förbannade fysikinlämning) och julmarknad. Såg Ellen som sjöng i luciatåget (du var så duktig min vän) Sedan fick Amanda och Jonathan i mig lite mat på ett mysigt café och därefter satte de mig tryggt på bussen hem så att jag slapp gå. Snart ska första ljuset tändas. Samma sak varje år! Nu sitter jag och njuter av min pappas espresso. Starkt ska det vara! Vad har ni gjort idag?
Update: Det senaste har jag varit en riktig julpessimist. Men nu hör jag nerifrån att pappa startat igång julskivan. Det hugger till i hjärtat. Av värme. Julen är fin ändå.

Liknande inlägg

Michelle:

Vad roligt!

Liene:

sv: Men kan inte kala för att jag har blandad även om jag har. Brukar säga at jag är en rockmänniska:)



Vill också lyssna på lite julmusik, ska nog öra imorgon för at få en finare stämmning:)

anna:

mysigt! vad skönt att du är klar med inlämningen gumman :)

anna:

usch för allt plugg. ja det har jag absolut! ligger i sängen och tittar på true blood hehe

Tobias:

tack en bra och kall dag ;) haha själv?

erika:

ja men mysigt me 1 a advent :-) vilka hade du valt lyx eller budget ?

EMELIE VON JORDGUBBE:

åhh jag älskar julen, all god mat, lussekatter, julgodis, julmuskien.

Julklapparna är inte det viktigaste :D

Tobias:

precis som här då ;) hehe!

EMELIE VON JORDGUBBE:

EMELIE VON JORDGUBBE:

tack! :D vad glad jag blir!

Tobias:

stämmer bra det ;) hehe!

Anonym:

tillbaka med bloggandet igen (:!

Kommentera inlägget här: